Rower crossowy Kross Evado 4.0 z obecnego rocznika oceniamy jako dobry rower crossowy z plusem. Dlaczego dobry? Przede wszystkim dlatego że napęd zbudowany jest na kasecie, a nie na wolnobiegu. Dlaczego z plusem? Plus jest za hamulce tarczowe, które są bez wątpienia sprawniejsze od standardowych V-brejków.
W Evado 4.0 do dyspozycji mamy aluminiową ramę formowaną hydraulicznie. Oznacza to że waga została zbita do minimum. Ścianki ramy są tam cienkie w momentach gdzie mogą być, a grubsze w miejscach gdzie potrzebna jest większa wytrzymałość.
Linki hamulca i przerzutek zostały przymocowane zewnętrznie, ale na tyle dyskretnie że nie rzucają się w oczy i stabilnie trzymają się ramy.
Męski Evado 4.0 to cztery rozmiary ramy do wyboru:
Cała kolekcja rowerów z serii Evado produkowana jest na kołach 28". Wyjątek stanowi oczywiście juniorska wersja tego roweru, która posiada koła 26".
To co jest zagwozdką zakupową niejednego kolarza. Czy warto dopłacić do czwórki? Katalogowe 300 złotych różnicy nie bierze się znikąd. Na celownik bierzemy ramę, bo tutaj też są różnice.
W przypadku Evado 4.0, tak jak wcześniej wspomnieliśmy, jest to hydroformowana rama aluminiowa o charakterystycznym kształcie rur. Ten rodzaj ramy powtarza się aż do modelu evado 7. Tak więc serce roweru mamy takiej samej jakości jak sprzętu za katalogowe 3499 zł
Evado 4.0 jest pierwszym rowerem w serii rowerów crossowych w którym występują tarczówki. Ten rodzaj hamulca jest zazwyczaj bardziej skuteczny od standardowych V-brake'ów i wprowadza możliwość ewentualnych modyfikacji. Można pomyśleć o wymianie tarcz hamulcowych na większe, lub pokusić się o wymianę klocków hamulcowych na metaliczne. Oczywiście jest to opcjonalna modyfikacja dla użytkowników wymagających jak najkrótszej drogi hamowania. Oprócz skuteczności hamulców tarczowych, warto zwrócić uwagę na ich wygodę obsługi. Siła wymagana do skutecznego użycia hamulca, jest dużo mniejsza niż w przypadku wciskania klamki klasycznego hamulca szczękowego.
W tym roku Evado 4.0 to dwa kolory do wyboru. Mimo że to nie kolor odpowiada za jakość jazdy to jest to dodatkowy czynnik zachęcający do kupna i później jazdy na rowerze. Kupując rower w kolorze który nam się podoba, dokonujemy pewnej personalizacji sprzętu, tym samym jeszcze bardziej się do niego przywiązując. Takie przywiązanie jest dodatkową motywacją do zwiększania ilości pokonywanych kilometrów. Jeżeli coś nam się podoba, po prostu chce się tego używać! Możemy wybierać więc między następującymi malowaniami:
Sprawdź też inne rowery crossowe!