Posiada wszystkie cechy dobrego i wygodnego roweru turystycznego:
Specjaliści z firmy Kross dopracowali w najmniejszych szczegółach to, jakie wymiary poszczególnych rur ramy zastosować, tak aby jazda na rowerze była wygodna i ergonomiczna.
-Daje to komfort naszym nadgarstkom i przedramionom, które nie przyjmują na siebie drgań i uderzeń związanych z jazdą po nierównej nawierzchni
-Amortyzacja taka chroni również przednie koło przed scentrowaniem
-Oprócz wygody i zabezpieczenia samego roweru, kolejnym ważnym aspektem amortyzowanego widelca jest zwiększona przyczepność przedniego koła. Zapewnia to większą kontrolę nad rowerem podczas zakrętów na nierównej nawierzchni
To już zabieg typowo przeznaczony dla komfortu użytkownika. Główną zaletą tego rozwiązania jest to, że nie trzeba podnosić się z siodełka za każdym razem gdy wjeżdża się na przeszkodę. Jazda staje się przyjemniejsza i bardziej komfortowa na dłuższy dystans.
Dopracowany kształt siodełka to nie wszystko, co oferuje męski Trans 5.0. Siodełko wypełnione jest żelem, który pochłania część energii uderzenia i tłumi drgania przenoszone z kół na ramę. Świetne rozwiązanie dla wszystkich którzy cenią sobie w rowerze przede wszystkim wygodę.
Wszystkie rowery turystyczne wyposażone są w błotniki, oświetlenie i bagażnik. Do Transa 5.0 dołączone jest dodatkowo:
- Guma bagażnika w celu zabezpieczenia większego bagażu bądź sakwy
- Prądnica (dynamo) w przedniej piaście. Działa praktycznie bez żadnych oporów i generuje gigantyczną ilość energii którą zasila niezwykle wydajną przednią lampę, która jest na tyle silna że umożliwia bez problemu nocną jazdę. Tylna lampa ładuje się i działa również podczas postoju
- Błotniki są lekkie i posiadają prosty sposób regulacji
To co jest najważniejsze w rowerze to rama. Zaraz po tym liczy się jego napęd, czy to co przekłada siłę nóg na ruch dwuśladu. Dla części rowerzystów specyfikacja techniczna nie mówi absolutnie nic, więc żeby nie trzeba było znać się na budowie zegarka, napiszemy po prostu która jest godzina...
Kaseta Shimano Altus CS-HG31-8 (11-32T) - To nic innego jak szereg zębatek przy tylnym kole. Samo stwierdzenie "kaseta" świadczy o tym, że jest to bardziej nowoczesny układ niż "wolnobieg" który stosowano w starszych rowerach i ówczesnych tańszych modelach. Model ten ma 8-rzędów zębatek - jest to o jeden rząd więcej niż w rowerze Trans z półki niżej. Daje to większe pole manewru przy dobraniu odpowiedniego przełożenia w trakcie jazdy. Z całą pewnością można powiedzieć że rowerem tym łatwiej wjedziemy pod większe wzniesienie, ale też będzie dało się rozwinąć większą prędkość z górki.
Przerzutka tylna Shimano DEORE M592 - Jeżeli chcemy zmienić przełożenie na kasecie, klikamy prawą manetkę. Wtedy zaczyna działać przerzutka tylna. Słowa "zaczyna działać" nie są tutaj przypadkowe. Nic nie dzieje się tutaj w jednej chwili. Im lepsza przerzutka tylna, tym szybciej i pewniej zmienia przełożenia, a także jest mniej czuła na działanie pod większym obciążeniem. Przerzutki z serii Deore zasługują na uwagę ze względu na swoją małą awaryjność, solidne wykonanie i mocne sprężyny zapewniające płynną oraz precyzyjną zmianę przełożeń.
Na uwagę zasługują też opony w które wyposażony jest Trans 5.0: Schwalbe Silento K-Guard (28"x1.6", reflex) - Schwalbe jest obecnie jedną z najbardziej solidnych firm jeżeli chodzi o produkcję ogumienia rowerowego. Model Silento to połączenie dobrego przetaczania się po twardej nawierzchni oraz przyczepności na drogach bardziej piaszczystych czy szutrowych. Dodatkowo opona posiada włókno kevlarowe (wykorzystywane w produkcji kamizelek kuloodpornych) zapobiegające jej rozwarstwianiu się i przebijaniu.
Dla zwiększonego bezpieczeństwa po zmroku opona Silento po każdej ze stron ma pasek odblaskowy nie rzucający się w oczy za dnia.
Trans 5.0 produkowany jest też w damskiej ramie. Sprawdź damskiego Transa 5.0