Rowery trekkingowe damskie - Ranking

Dodano:19-01-2020

Rowery trekkingowe damskie — ranking

Przed zakupem damskiego roweru trekkingowego sprawdź nasz ranking. Może nie zmienisz zdania w kontekście zakupu. Może kupisz coś innego, ale dowiesz się więcej ciekawych rzeczy o rowerach. Nasz ranking nie wskaże Ci roweru z najlepszym osprzętem. Nie pokażemy też roweru z najlżejszą ramą. Postawiliśmy bardziej na ułatwienie wyboru między najbardziej popularnymi rowerami trekkingowymi damskimi. Możesz też iść na skróty i od razu zapoznać się z najbardziej popularnymi rowerami trekkingowymi.

Będzie nim chociażby rower trekkingowy damski Kross Trans 5.0. Uniwersalny rower nadający się zarówno do miasta, jak i na wycieczki turystyczne. Ma kierownicę wygiętą w tzw. jaskółkę. Dzięki temu łopatki podczas jazdy znajdują się bliżej siebie. Niweluje to ból pleców przy dłuższej jeździe na rowerze.

Kolejnym z najlepszych propozycji będzie rower trekkingowy damski Romet Gazela 6 2020. Polski producent zadbał tu przede wszystkim o jakość komponentów. Znajdziemy w nim hamulce tarczowe hydrauliczne. Znacznie skracają one drogę hamowania. Sprawiają też, że hamowanie nie wymaga użycia dużej siły.

Dla kogo damski rower trekkingowy?

Rowery turystyczne są dla osób, które przemierzają rowerem dziesiątki kilometrów. Długi czas w jednej pozycji na rowerowym siodle niejednego przyprawia o dreszcze. Dotychczas bowiem spędzenie na rowerze kilku godzin, kończyło się nieprzyjemnie. Były to obolałe plecy, nadgarstki oraz... dolna część ciała.

Rower trekkingowy zaspokaja więc potrzeby użytkownika, który chce na rowerze poczuć komfort.Ten komfort przyciąga coraz więcej osób, które nigdy wcześniej nie były zainteresowane sportem rowerowym. W dzisiejszych czasach nawet nie koniecznie musi to być sport. Dla niektórych może to być rekreacja. Spokojny wypad w niedzielne popołudnie, jeżeli jest dobra pogoda. Zwiedzenie najbliższych okolic z nieznanej dotychczas perspektywy. Można też w ten sposób odwiedzić rodzinę lub znajomych, mieszkających kilka kilometrów od nas.

Jeżeli natomiast chcesz wybierać się w dalsze podróże, pragniesz przygody i nowości — rower trekkingowy to jedno z niewielu rozwiązań, które spełnią Twoje oczekiwania. Wygoda podczas pokonywania kilometrów sprawia, że chcesz jechać coraz dalej. Solidny bagażnik umożliwia przytwierdzenie sakw, w których możesz umieścić cały ekwipunek, który będzie konieczny do spędzenia weekendu poza domem.

Rowery trekkingowe damskie — czym się charakteryzują?

Damskie rowery trekkingowe charakteryzują się przede wszystkim obniżoną górną rurą ramy. Dzięki temu nie trzeba robić dużego kroku nad ramą lub też przechylać mocno roweru w bok. Rowery z tak obniżaną ramą, znajdują swoich odbiorców również wśród mężczyzn. Czasami wynika to z samego wzrostu, lub raczej po prostu z długości nóg. Czasami powodem jest trwała kontuzja, która uniemożliwia wysokie podniesienie nogi nad ramą.Inną kwestią jest po prostu wygoda takiego rozwiązania — wchodzenie i schodzenie z takiego roweru jest jednak dużo łatwiejsze.

Lekki rower trekkingowy — kilka słów o ramie

Zauważyliśmy, że sporo rowerzystek zadaje pytanie, czy rower jest lekki. Utarło się przekonanie, że rama aluminiowa sprawia, że rower staje się lekki jak piórko.Jeżeli porównamy sobie wagę podobnych ram wykonanych z metalu oraz stopu aluminium, faktycznie dojdziemy do wniosku, że stalowa jest dużo cięższa.

Jednak w skład budowy roweru wchodzi nie tylko rama, ale też masa innych elementów. Tym bardziej w rowerze, jakim jest rower turystyczny. Można więc powiedzieć, że rama stanowi tu ułamek faktycznej masy roweru. Mimo to trzeba stwierdzić, że tak — rower aluminiowy będzie lżejszy od stalowego. Dodatkową cechą aluminium, jest jego zdolność do opierania się korozji. Daje się też łatwiej formować, co zaowocowało technologią hydraulicznego formowania ram, jeszcze bardziej zmniejszając ich wagę.

Trzecim materiałem konstrukcyjnym ram rowerowych jest włókno węglowe. W przypadku rowerów turystycznych pozwolimy sobie ominąć opis tego materiału, dlatego że żaden z modeli na ramie węglowej nie znalazł się w naszym zestawieniu.

Oświetlenie w rowerach turystycznych damskich — kiedyś i dzisiaj

Kiedyś montowano klasyczne dynamo, które po załączeniu obciera o oponę, generując napięcie. Rozwiązanie proste, ale też dosyć mało wydajne, generuje obciążenie koła, przy którym pracuje, utrudniając jazdę. Wydaje charakterystyczny, dosyć głośny dźwięk.

Dzisiaj — Prądnica w przednim kole. Zintegrowany układ z piastą. Odporny na warunki atmosferyczne, wysoka sprawność, opór bardzo słabo wyczuwalny. Zazwyczaj umożliwia zastosowanie bardzo mocnego oświetlenia przedniego i tylnego oświetlenia z własnym akumulatorem.

dynamo kiedyś

Błotniki w nowoczesnych rowerach turystycznych — dlaczego plastik?

Dajesz za rower 3000 zł, patrzysz na błotniki a tam...plastik? Przykro mi, ale tak. Ma to swoje uzasadnienie.

Między innymi będzie chodziło tu o wagę. Plastik jest bardzo lekkim materiałem, dającym się kształtować w bardzo łatwy sposób. Jest też w miarę wytrzymały i idealnie nadaje się do produkcji komponentów, które nie są wystawione na działanie dużych obciążeń. Błotnik takim elementem jest i wykonanie go z plastiku ratuje nas przed:

  • zwiększeniem wagi roweru
  • wgnieceniami, widocznymi rysami na lakierze
  • irytującymi dźwiękami terkoczącego błotnika
  • trudnościami z regulacją/dopasowaniem
  • kosztownym serwisem

Amortyzowane siodełko w rowerach trekkingowych

Rower trekkingowy oprócz amortyzatora przedniego może posiadać jeszcze amortyzator tylny. W rowerach sportowych tę rolę będzie pełnił układ zawieszenia z tak zwanym dumperem. W rowerach turystycznych stosuje się prostsze rozwiązania, zapewniające komfort pod siedziskiem.

Mowa jest tutaj o amortyzowanej sztycy podsiodłowej. Dostępne na rynku rozwiązania opierają się głównie na konstrukcjach sprężynowych o kilku centymetrowym skoku. Niektóre z nich umożliwiają regulację pracy amortyzatora, warto więc w razie potrzeby zajrzeć pod siodełko w celu regulacji tego elementu.

Te kilka centymetrów skoku zapewnia komfort podczas pokonywania niewielkich przeszkód terenowych, sprawiając, że nie trzeba w takich sytuacjach za każdym razem podnosić się z siodełka. Samo siodełko w pewnym stopniu też amortyzuje. Do dyspozycji mamy amortyzację poprzez piankę EVA oraz różnego rodzaju żele amortyzujące.

Serdecznie odradzamy stosowanie wszelkiego rodzaju nakładek na siodełka. Prędzej czy później polecą one do kosza i nigdy więcej do nich nie wrócicie. Jeżeli potrzebna będzie dodatkowa amortyzacja to zdecydowanie lepiej do tego nada się odpowiednia odzież rowerowa z wkładką.

Dodatkowe elementy w rowerach trekkingowych, na które warto zwrócić uwagę

Rowery mogą posiadać szereg udogodnień, których jesteśmy w stanie nie wyłapać na pierwszy rzut oka. Warto więc mieć świadomość, że jest kilka elementów, które są w rowerze wartościowe, a nie aż tak bardzo oczywiste.

Takim elementem są np. gumy bagażnika. Same gumy sprawdzą się podczas transportowania bardziej nieforemnych rzeczy, których nie złapie nam klapka sprężynowa (o ile jest!). Jeżeli tych gum nie ma, nie ma dużej tragedii, bo dedykowane gumki to koszt około 30 zł. Gorzej, jeżeli bagażnik nie ma opcji montażu takich gum bagażnikowych. Zostają nam wtedy te uniwersalne, które bez wątpienia będą rysowały lakier bagażnika.

Warto też zwrócić uwagę czy występuje w naszym rowerze tylne światło postojowe. Pisaliśmy wcześniej o dynamach i możliwości montażu tylnego oświetlenia z akumulatorem. Jeżeli w nagłym przypadku będziemy musieli zatrzymać rower, to w dalszym ciągu będziemy widoczni, chociaż dla ludzi nadjeżdżających zza naszych pleców. Dla bezpieczeństwa sugerujemy poza tym noszenie po zmroku elementów odblaskowych — dzięki temu naprawdę nas widać.

Plastikowa osłonka zasłaniająca łańcuch i zębatkę korbową. Niby oczywista sprawa, a zdarzają się rowery, które nie posiadają tego elementu. Chcesz mieć czyste spodnie, nie chcesz porwać nogawki o zębatkę — celuj w rowery trekkingowe z osłonką na łańcuch.

Top 4 rowery trekkingowe damskie na rok 2020

Kross Trans 5.0 damski 2020 - Hamulce hydrauliczne

Nie da się ukryć, że największym atutem tego modelu są właśnie hamulce tarczowe hydrauliczne. To usprawnienie względem roku 2019 daje Transowi 5.0 pozycję numer 1 w naszym rankingu. Oprócz tego kaseta Shimano, antyprzebiciowe opony Schwalbe K-Guard  i amortyzowana sztyca żelowego siodełka.

trans 5.0 damski 2020Trans 5.0 2020


Kross Trans 4.0 damski — Napęd oparty na kasecie

Wszystko co potrzebne w dobrym rowerze turystycznym! Przede wszystkim napęd zbudowany na kasecie Shimano. Do tego amortyzowany widelec i amortyzowana sztyca siodełka. Jest prądnica w piaście i osłona na korbę oraz cały łańcuch. 

trans 4.0 damski 2020
Trans 4.0 2020


Romet Gazela 2 2020 - Hamulce tarczowe w niskiej cenie

Romet Gazela 2 to rower wyjątkowo budżetowy, ale wyróżnia się z tłumu jednym aspektem który wykracza poza typowy poziom osprzętu w tym tego typu rowerach. Są to hamulce tarczowe, które raczej nie zdarzają się w takim przedziale cenowym. Pozostała część osprzętu bez szału, ale raczej dosyć solidnie. Jako rower dla osoby niezbyt zaawansowanej turystycznie, jak najbardziej może być. 

gazela 2Romet Gazela 2


Romet Gazela 3 2020 - Amortyzowane siodełko, prostota konstrukcji

Gazela 3 sprosta podstawowym potrzebom pań, szukających roweru trekkingowego. Rower jest wygodny i mało skomplikowany. Amortyzowane siodełko, dobrej jakości osprzęt taki jak błotniki i bagażnik. Chwyty kierownicy niezwykle wygodne i stabilne. Sama kierownica wygięta w jaskółkę, dzięki czemu łopatki są bliżej siebie i długa jazda nie stwarza problemów. 

gazela 3
Gazela 3


Akcesoria do roweru trekkingowego

Czyli wszystko to, czego raczej nie dostaniesz w zestawie z rowerem, a co warto mieć. W pierwszej kolejności kwestia bezpieczeństwa, czyli kask rowerowy. Kask powinien być dobrze dopasowany do głowy. Obwód kasku powinien opierać się tuż nad linią brwi. Kask nie powinien spadać przy ukłonie, nawet jeżeli nie zapniesz go pod brodą — sama regulacja na obwodzie powinna wystarczyć.

Bezpieczeństwo roweru. Chcesz zostawić rower pod sklepem, tylko na chwile... To mogą być wasza ostatnia wspólna chwila. Rowery dalej są na celowniku złodziei. Tym bardziej, teraz gdy rowery są bardziej zaawansowane technicznie i drogie, a popyt jest duży także na używane sprzęty.
Do zabezpieczania służą:

  • Plecionki metalowe powlekane miękkim tworzywem. Mogą mieć różną grubość i długość. Występują w opcjach na szyfr oraz na kluczyk
  • Zapięcia typu U-lock. Praktycznie w całości z metalu. Zapięcie w kształcie litery „U” Zazwyczaj dosyć ciężkie i mało praktycznie, ale bardzo bezpieczne.
  • Zapięcia łańcuchowe. Połączone ze sobą metalowe cięgna tworzą łańcuch. Ten jest pokryty plecionką z tworzywa, żeby nie obijać ramy i utrudnić użycie pilarki do zdjęcia zabezpieczenia
  • Nitowane płaskie łańcuchy z litego metalu. Bardzo ciężkie, ale też najbardziej bezpieczne formy zabezpieczenia. Zazwyczaj sprzedawane z etui, które można zamontować bezpośrednio do ramy

Licznik rowerowy to bardzo przydany gadżet. Mierzy ilość przejechanych kilometrów na rowerze podczas wycieczki oraz sumarycznie od początku zakupu. Pozwoli to, nie tylko mieć świadomość tego ile jeździmy, ale też, po jakim dystansie zużywają się niektóre elementy eksploatacyjne. Poza tym większość liczników ma też funkcję liczenia kalorii, co jest bardzo motywujące, jeżeli jeździmy po to, żeby dbać o sylwetkę.

Rękawiczki rowerowe to nie jest bardzo niezbędna sprawa. Większość rowerzystów rekreacyjnych poradzi sobie bez nich. Wystarczy spróbować i już prawdopodobnie zawsze będziesz je zakładać. Chronią skórę przed obtarciami i pęcherzami oraz poprawiają stabilność dłoni na kierownicy. Kolejna ważna sprawa to ochrona przed wiatrem. Nawet w ciepłe dni, podczas jazdy dłonie doznają wyziębienia spowodowanego czynnikiem „ wind-chill ”, co negatywnie wpływa na skórę i stawy dłoni. Warto się przed tym zabezpieczyć, żeby nie mieć problemów w przyszłości.